Kodak C613 zwart, wit, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Kodak C613 zwart, wit, zilver op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Arie 2007 18-05-2009

Ik heb deze camera voor een klein prijsje gekocht, wel nieuw.
Voor buitenfoto's voldoet hij goed, binnenshuis een stuk minder dan is er veel ruis op de foto. Wat opvalt is dat ik bij mijn grote camera, een Finipix S6500fd met hetzelfde aantal pixels wel goede foto's binnenshuis kan maken

Harry beekman 01-03-2009

Ik heb deze camera bijna 2 jaar geleden gekocht voor haar verjaardag.
De camaera geeft een zeer wisselvalige beeld kwaliteit. Als het donker is heeft de camera grote problemen er wat van te maken, echter bij voldoende licht laat het een fotokwatiteit zien die je absolut niet zou verwachten van een camera in deze prijscatagorie! Mischien een beetje verzadigd van kleur, maar je krijgt dan wel echt sprankelende en levendige foto's en dat zie je niet bij andere merken camera's!
De camera is eenvoudig te bedienen, is zuinig met de batterijen en is lekker compact.
De camera is een stuk degelijker gebleken dan mijn oude 3Mp Kodak.
Maak je veel foto's binnen dan zou ik er nog een keer over denken, maak je veel foto's buiten en wil je fantastiche foto's dan is dit een absolute topper!!

Ndw 27-10-2008

Ik heb hier eerder een review geplaatst van deze camera. Inmiddels is mijn camera kapot door een inwendige LCD-schermfout, waardoor er een dikke ster in kwam. Hoe dit kan is mij onbekend.

In ieder geval leek het me goed te melden, nu ik naar betere kwaliteit camera's heb gekeken, dat deze camera écht problemen heeft met de hoeveelheid ruis.

Op een foto van mij en een vriend (goede belichting, zwarte kleding) wordt de kleding verstoord door ruis. Ook op andere foto's is mij nu opgevallen dat deze camera serieus last heeft met dit probleem. Jammer, want het is verder een hele fijne camera.
Maar koop hem zeker niet voor de beeldkwaliteit.

DexterXL 06-06-2008

Sinds kort de C613 aangeschaft, puur om voor mijn werk foto's te maken van situaties waar offertes op volgen, zeg maar een soort van geheugensteuntje.
De eisen waar hij aan moest voldoen waren: flitser, min. 3x zoom, penlites en vrij grote foto's (pixels).
Daaraan voldoet hij zat, heb er al div. foto's mee gemaakt, en met een best wel verrassend resultaat,
heb hiernaast ook nog een Canon 400D, en als ik hem daarmee vergelijk zit er uiteraard verschil in. Maar qua kleur doet hij het best goed, alleen bij onder of overbelichting komt er veel ruis in de foto.

Positief:
- klein / niet zwaar
- penlites AA
- eenvoudig te bedienen
- simpel en doeltreffend menu
- stelt snel scherp
- flitser snel opgeladen voor volgende foto
- zeer gunstige prijs-kwaliteits verhouding

Negatief:
- na elke foto zeer lange wachttijd, dit is in het menu niet in te stellen, maar door half op de ontspanknop te duwen is het snel te overbruggen.
- snel ruis in de foto's
- batterijklepje doet gammel aan, is plastic
- geen echt scherpe foto's, maar ruim voldoende om te laten afdrukken op 10x15 of nog iets groter

Maar mij hoor je niet klagen over dit toestel voor deze prijs, in dit geval wist ik waarvoor ik hem ging gebruiken.
Wil je hiermee bv geboorte foto's maken, koop dan aub een betere (en duurdere) toestel, daar ga je anders echt spijt van krijgen.

Tiago66 29-11-2007

Ik zocht naar een goedkope, kleine en gemakkelijk bedienbare camera die ik permanent bij de hand kan hebben als fotografisch notitieboekje. In dit opzicht is hij een heel goede vervanger van mijn Minolta S414 gebleken.

Beeldkwaliteit:
De compressieverhouding is nogal groot, waardoor de bestanden, ondanks de 6 MP, kleiner zijn dan die van de Minolta (4 MP). Ik heb echter geen in het oog springende nadelen hiervan kunnen zien.
Belichting en kleurweergave zijn, zeker bij gunstige lichtomstandigheden, dik in orde. Op het gebied van ruis geeft hij maar weinig toe aan de Minoolta.
Door tonvormige vertekening in de groothoekstand is hij minder geschikt voor architectuurfotografie. Met de lens in de telestand, lage ISO-waarde en ingeschakelde flitser kun je heel fraaie close-upsmaken!
De nachtfoto's die hij maakt vallen me - tegen mijn verwachting in - heel erg mee, zeker als je achteraf ook nog de ingebouwde Perfect Touch-bewerking op los laat. (Normaal in 1/2 seconde zijn langste sluitertijd, maar in de nachtstand gaat hij tot 2 seconden.)

Mogelijkheden:
Voor zijn bescheiden doel ruim voldoende. Extra punten zou ik gegeven hebben voor het kunnen instellen van beeldkwaliteit (compressieverhouding), scherpte, contrast en kleurbalans (koel/neutraal/warm).

Gebruiksgemak:
Hij werkt vlot (start snel op), en de bediening is heel overzichtelijk. Belangrijk is ook , dat hij zuinig omgaat met de batterijen (bij voorkeur NiMH, 2000 MaH of hoger).

Uiterlijk:
Met zijn parelwitte kleur, gecombineerd met chroom-accenten, vind ik 'm een juweel! Je zou het bling-appeal kunnen noemen.

Degelijkheid:
Voor de plastic statiefaansluiting trek ik punten af. Verder wel OK.

Marmareko 28-11-2007

Een paar dagen in bezit. Prima toestelletje, niet duur, mooie foto's. Minpuntje vond ik dat na 3 dagen de batterijen al op waren terwijl ik niet eens zoveel aan het fotograferen ben geweest. Probleem opgelost door oplaadbare batterijen te kopen.
Zeer tevreden, zeker geen miskoop.

Mr Herman2007 27-11-2007

Omdat ik de Kodak mooi van uiterlijk vond, had ik er 1 gekocht. Ik dacht dat ik mijn Fuij A500 maar eens moest gaan vervangen. De Kodak was echt wel een mooie camera om te zien. Je kunt er veel mee doen. Maarr je zou de beschikking hebben over veel iso standen..van 200 tot en met 1250 zoiets. Wat ik ook deed..ik zag alleen maar auto iso of iso 80..verder niets. Vanmiddag wat foto's gemaakt in het Vondelpark, er was niet veel zon, dus tes te meer een uitdaging voor de Kodak. OK kom thuis, foto's op de pc gezet en ...........verschrikkelijk! hopeloos! heel erg korrelig en teveel rood er door heen. Maar als ik de grootte van het bestand van de foto ging vergelijken met de oude 5 mp dat was die van de Kodak veel kleiner..........!?!? raar

Ik heb de foto's van mijn Fuij A500 vergeleken met die van de Kodak C613...verschil van dag en nacht..jammer voor deze Kodak..ik kon de C613 gelukkig nog terug brengen.

F.P.Smit 25-11-2007

Nadat mijn oude camera is overleden heb ik besloten om deze C613 te kopen. Ik heb hem nu een weekje of wat en ben er tevreden mee. Voor dit geld kun je denk ik geen betere camera kopen. Hij laat zich makkelijk bedienen en heeft daarnaast ook nog eens verbluffend veel extra mogelijkheden mocht je ze willen gebruiken. De fotos zien er prima uit, bij weinig licht geeft de camera wat ondesteunend flitslicht. Bij echt donker+flits worden de fotos wat korrelig. De camera vraagt wat meer tijd om op te starten ca. 2sec van aandrukken tot foto nemen. Daarbij helpt het ook om de tijd te nemen op rustig scherpt stellen. Fotos die snel worden genomen zijn soms wat onscherp.

Wilco010 24-11-2007

Nou, tot nu toe een prima camera gebleken.
Construktie van behuizing en knoppen is best uitstekend te noemen, voelt goed aan.
Het scherm van 2,4 inch geeft een mooi beeld en instellingen zijn goed te doen.
Het battery-klepje (ook SDcard) is best solide vergeleken met enkele ander (merk-) camera's die ik bekeken heb.
Ligt ook best goed in de hand, behalve je duim heeft weinig plek.
De foto's zijn echt prima.
De omstandigheden qua licht en de ISO instelling bepalen vaak of je minder goede of slechte foto's maakt.
Voor deze prijs is dit echt een prima camera hoor.

LvW 15-10-2007

Prima fotocamera!
Goedkoop zeker voor de mogelijkheden die deze camera heeft.
Ik vind hem wel klein, doet wat plastic aan maar lijkt toch ook degelijk.
Foto's zijn prima, allerlei mogelijkheden om foto te bewerken. Snijden van de foto inzoomen op een gedeelte van de foto en deze uiteindelijk laten afdrukken met een goede kwaliteit. In schemerige ruimte kun je makkelijk fotograferen zonder flits door hoge iso waaarde. Video heeft ook veel mogelijkheden. Dus! Een zeer goede 6.1 Mega Pixelcamera voor relatief weinig geld

joop13 26-07-2007

ik ben met de kodak c613 op vakantie geweest naar oostenrijk, en heb daar super mooie foto,s gemaakt, met het toestel, echt de foto,s waren van grote kwaliteit, en ook de filmpjes die ik er mee gemaakt heb waren super, dus ik snap niet dat dima zo ontevreden over het toestel is, het is echt een klasse fotocamera

de levensduur van de batterijen, is heel goed, ik heb op mijn vakantie, 10 dagen oostenrijk, maar liefs 150 foto,s gemaakt en 2 filmpjes van elk 5 minuten, en de baterijen van 2700 mha waren nog niet leeg, dus super zuinig met energie

hulliex 26-07-2007

Leuk toestel, voor weinig geld.
Foto's nogal korrelig en kleuren vrij verzadigd.
(Maar je kunt ook niet alles hebben voor dit geld.)
Prijs kwaliteit verhouding is ok

Dima 16-07-2007

Best simpel te bedienen toestel met een duidelijk en overzichtelijk menu, dat is ook het enige wat ik aan dit toestel goed vind.

Ik snap niet al het commentaar m.b.t. de kwaliteit van de foto's, ik vond ze persoonlijk onder de maat, korrelig met veel geruis op achtergrond.

Degelijkheid van het toestel: is ook niet om over een huis te schrijven, het voelt als een Bic-pen aan. Ik verwacht dat het sluitklepje van batterijenvakje, gezien de moeite die het kost om het dicht te krijgen, binnen de kortste keren stuk is.
Ik snap wel dat voor dat geld je niet te veel kan verwachten, maar toch.

Stonecorner 11-07-2007

Eenvoudige prima camera.
Veel camera en mogelijkheden voor weinig geld.
Leuk formaat.
Jammer dat zoeker ontbreekt,maar schermpje is helder en groot.
Foto's kunnen bijna niet mislukken.
Flitscapaciteit is wat aan de krappe kant.
Batterijen lijken eindeloos lang mee te gaan

triple-veteran 25-06-2007

Echt een super toestel! Simpel, en echt hele mooie foto's, zeker voor deze prijs. In deze prijsklasse hoef je eigenlijk niet verder te zoeken, is moeilijk een vergelijkbaar toestel in deze prijsklasse te vinden. Hebben hiervoor een (veel duurdere) sony en samsung camera gehad die het bij de kwaliteit van de foto zeker niet haalden. Ook het stroomverbruik van deze camera is minimaal, we fotograveren een week lang op een setje batterijen (varta's 2500 mah). Mijn inziens een echte aanrader!

zes 15-06-2007

Positief:
Handig toestelletje, compact, maakt scherpe foto's, werkt op simpele batterijen en SD kaartje. Groot en goed scherm. Zoomen gebeurt nagenoeg geruisloos. Start snel op! Veeeel scene-mogelijkheden. Ik vraag me af of ik ze allemaal wel ga nodig hebben, maar nagenoeg elke situatie valt wel degelijk te fotograferen. O ja zeer mooie kleuren! Een in het toestel zelf is Kodak Perfect Touch ingebouwd, het maakt je foto's werkelijk mooier.

Negatief:
Autofocus slaat er wel eens naast in macro modus. Dat komt omdat je niet dichter kan gaan dan zo'n 15 - 20 cm afstand. Maar goed, daar dient dit toestel ook niet voor. De flits lijkt me ook iets te zwak, maar ff die ingebouwde perfect touch en foto's komen beter uit.

Over het algemeen zeer tevreden voor die prijs!

C. de Groot 14-06-2007

Ik heb dit toestel sinds een paar dagen in mijn bezit en ik ben zeer tevreden. Voor het eerst een digitale camera gekocht en zeker voor iemand die er nog geen ervaring mee heeft is dit toestel erg makkelijk te bedienen. Zeer handig: de nederlandse tekst die in het beeldscherm verschijnt op het moment dat je van functies veranderd.