Nikon COOLPIX P310 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon COOLPIX P310 zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,2

Annet van Houwelingen 29-10-2013
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P310 zwart

Prima camera, was opzoek naar een handzaam model zonder grote spullen. Ideaal! Heb nog wel eens moeite met de instellingen (diafragma ed. de moeilijkere dingen op de camera), maar dan zoek ik het op in het boekje. Deze heb ik besteld bij Nikon (gratis). Goede klantenservice! Verder gebruik ik regelmatig de standaard opties en die zijn prima!

Jan tevredenklant 24-12-2012
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P310 zwart

Wat een geweldig toestelletje hebben ze bij Nikon gemaakt.
Ik maak best wel veel foto's en zocht een klein toestel met mogelijkheid zowel sluitertijd als diafragma vrij te kunnen kiezen. Daarbij wilde ik een diafragma van 1.8 om foto's binnenshuis te maken zonder flits. Nou dat wordt met dit toestel waargemaakt. Goede scherpe foto's zonder flits, uit de hand.
Macro's ook geweldig, filmpjes zijn ook prachtig. Kortom super toestel. Zeker na de zeer teleurstellende Panasonic Lumix die ik eerder had en waarvan de fotosensor/chip het net buiten de garantie begaf, en waarvan de foto's beduidend slechter waren. Kortom ben zeer tevreden met deze aankoop.

Meijer-senior 20-10-2012
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P310 zwart

Deze compact gekocht als “reiscamera” naast mijn spiegelreflex
Mijn DSLR is een Canon en omdat ik nogal enthousiast ben over dit merk, eerst maar eens de actuele Canon reeks bekeken op compact gebied.
Uiteindelijk ben ik door de uitgebreide testinformatie van de Consumentenbond terecht gekomen bij de Nikon P310, waar deze compact als best getest naar voren komt.
Over het algemeen blijven daar (helaas) de Canon compacts achter bij de Nikon Coolpix reeks. Qua formaat en mogelijkheden vond ik alleen de Canon PowerShot S100 interessant.
Deze camera viel voor mij af omdat ik de prijs/kwaliteit verhouding wel heel erg ongunstig vind. Daar kwam bij dat deze camera op een aantal zeer belangrijke punten (kleuren, uit de hand fotograferen, kwaliteit flitser) slechter scoort dan de P310.

Nu ik de P310 in gebruik heb ben ik erg enthousiast over deze kleine camera met de kwaliteit van een DSLR. Het is simpelweg een supercameraatje om naast je spiegelreflex te gebruiken.
Klein formaat, dus gemakkelijk mee te nemen, zeer goede fotokwaliteit , erg veel mogelijkheden om naar eigen inzicht en wensen het uiteindelijke resultaat te bepalen en heel belangrijk een bijzonder goede prijs/kwaliteit verhouding. Naar mijn mening is er op dit moment geen betere in dit prijssegment.
Wel één kanttekening. Zoekt u een camera om alleen foto’s in de automatische stand en wat voorgeprogrammeerde scene instellingen te maken, dan is dit misschien niet de juiste keus. Zoekt u wat meer uitdaging bij het fotograferen en wilt u het uiteindelijke resultaat niet grotendeels overlaten aan de camera maar ook zelf invloed uitoefenen dan is de Nikon P310, naar mijn mening, de beste compact op dit moment.
Ik durf deze camera dan ook gerust 5 sterren te geven!

henk jansma 07-10-2012
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P310 zwart

Nikon P310,een super camera in een zeer robuuste aluminium behuizing.
niks geen overdreven zoom,maar een f.1/8 en 4×optische zoom maken deze camera tot een topper.
de Nikkor lens die in de p310 is gemonteerd is de snelste ooit in een coolpix camera gemonteerd!
voor het geld heb je echt een top camera,ondanks de 16MP is de foto scherpte zeer goed te noemen.
had hiervoor een Panasonic LX3 met Leica lens als meeneem camera.
moet eerlijk toegeven dat ondanks de hogere prijs de LX3 echt niet beter is of presteert.
ik ben dan ook erg blij met deze Nikon.
ernaast gebruik ik een D600 voor mijn werk.
dus ik weet waar ik over praat.
de P310 is gewoon ideaal om zo mee te nemen.
echt een klik klak camera,maar dan wel met Nikon kwaliteit foto's!
ik maak gemiddeld ongeveer 300 foto's met 1 accu lading!
verder heeft de camera geen touch screen wat echt een plus punt is net als geen GPS.
wat een onzinnige gadgets zijn dat toch.
gelukkig doet Nikon daar niet aan mee.
kortom echt een topper!

Michel C. 07-07-2012
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P310 zwart

Camera gekocht om de 24 groothoek en de f1,8 lichtsterkte en compactheid (broekzak) en bevestigd mijn verwachtingen tot nu toe. Binnenkort wat reisjes naar LA, Vegas en Schotland, daarna misschien beter oordeel over het praktijk gebruik.

adventure photographer 22-06-2012
Geschreven voor: Nikon COOLPIX P310 zwart

Sinds een dag eigenaar van een Nikon Coolpix.
Hoewel ik gewend ben om met mijn SLR (canon) te fotograferen, besloot ik om voor mijn backpack-reis een compactere camera aan te schaffen. Mijn grootste eis was dan ook dat deze klein/licht en compact zou zijn. Bovendien wil ik natuurlijk tijdens mijn reis prachtige plaatjes maken. De kwaliteit van de foto's die je met een gemiddeld digitaal cameratje maakt zijn niet te vergelijken met de foto's die deze Nikon maakt! Heb inmiddels een aantal test shots gemaakt. Heel erg tevreden over de realistische kleuren. Er zijn heel erg veel mogelijkheden, zelfs vergelijkbaar als die van een SLR. (Zou je niet verwachten) De camera reageert snel en maakt moeiteloos zonder flits in een redelijk donkere ruimte toch nog een mooi plaatje. Niets overbelicht of onderbelicht, gewoon goed! Ik ben nu al ZEER TEVREDEN over deze camera. En als ik dat goede gevoel nu al heb, is dat een heel goed teken! Tot op heden heel erg tevreden met deze camera. Zeker zijn geld waar en het is het ook zeker waard om net wat meer te besteden in vergelijking tot een normale digitale camera. Een geweldig ding naast je spiegelreflex! Echt een toevoeging.

tampert1945 13-03-2013

Zit er ook de HDR functie op?

SUR5R 27-06-2012

Hallo adventure photographer,

Ik overweeg ook om deze P310 van Nikon aan te schaffen.
Loop je alleen niet aan tegen het feit dat dit toestel maar een beperkte optische zoom functie heeft van 4,2 x terwijl de meeste cameraatjes al gauw tegenwoordig een optisch zoom bereik hebben van boven de 10 x?

Mvg,

SUR5R

Karin3035 08-08-2012

Hoe functioneert deze camera bij macro-opnames? heb je dat misschien al uitgeprobeerd? Ik zoek een compacte camera om gemakkelijk productfoto's mee te maken voor mijn webshop. groet Karin

Officiele reactie van Nikon Nederland 14-03-2013

@Tampert1945; Ja, er zit ook een HDR functie op. Deze is beschikbaar wanneer de camera op de "Tegenlicht onderwerpstand" staat. Als je de camera wilt kopen kun je eerst de gebruikshandleiding downloaden via de volgende link: http://www.nikonsupport.eu/europe/Manuals/P310/P310RM_Nl_01.pdfSucces!