Olympus STYLUS Traveller SH-21 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Olympus STYLUS Traveller SH-21 zwart op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,8

donsie 24-05-2013

Nadat onze 7 jaar oude camera het had begeven ben ik op zoek gegaan naar een digitaal compact camera met het grootste gebruik gemak. M.a.w. gemakkelijk in gebruik zonder poespas met instellingen. Al die termen over instellingen vind ik maar lastig. Het moet gewoon snel even een leuke foto en klaar.
Via kieskeurig,nl de nodige informatie gewonnen en diverse camera’s met elkaar vergeleken. Dit maakte d.m.v. filters mijn keuze ook gemakkelijker. Nadat ik mijn keuze heb gemaakt heb ik bij Camera Warehouse de Olympus SH-21 besteld. Dit is overigens de eerste keer dat ik via internet iets bestelde en vond het beste wel eng. Achteraf viel het allemaal wel mee.
Binnen 24 uur de bestelling ontvangen en direct uitgeprobeerd. Ik moet zeggen nadat ik vlug de handleiding heb gelezen is de camera gemakkelijk in gebruik. Bij volautomaat geen zorgen over sluitersnelheid, flitser, scherpte instellingen e.d. Ook het filmen met de camera is gemakkelijk. Kortom een fijne camera voor vakantie en in en om het huis. Past ook gemakkelijk in de binnenzak.

Karel23 15-05-2012

Met de moederdag cadeau gegeven en in datzelfde weekend en later in Oostende en Brugge uitgeprobeerd. Dat ik voor deze Olympus ben gegaan om cadeau te doen is een test geweest in een recent computerblad dat mij bij hun eerdere testen over andere producten nooit heeft teleurgesteld. Zelf bezit ik nog steeds een van de eerste digitale compactcamera's, een Minolta Z-1 uit 2003, die de tand des tijds redelijk heeft doorstaan. Maar 3.2 megapixels en 10x telelens ten opzichte van 16 megapixels en 12,5x optische telelens inclusief beeldstabilisator en de bovendien zeer compacte Olympus heeft mij versteld doen staan hoeveel verder de digitale technieken zijn verfijnd.
De kleur, dieptescherpte (ook bij weinig licht) en detailering van de Olympus SH-21 vind ik bijzonder goed. Lensvervorming kan ik als leek op dit gebied niet waarnemen. De resultaten van de Minolta (2003) en de Olympus (2012) heb ik beoordeeld in full HD-resolutie van beide toestellen op een full HD-scherm met een contrastratio van 3000:1.

jannief 25-06-2013

ben je nog steeds tevreden ? Ik had ook die test gelezen en vorig jaar toch uiteindelijk voor een panasonic gegaan. Die maakte goede fotos's, maar SLECHT te zien in scherm; al mijn foto's op de gok gemaakt, zag echt geen klap op dat scherm. Toen werd camera gestolen, nu wil ik een andere, dacht aan deze Olympus...alsnog....maar hoe vind je hem nu ???